Boekrecensie Mikayla on Your - Marisa Koopman

Feetje1001 23 juli 2020
1e druk juli 2020; paperback, 256 pagina's, omslag: Dani van Doorn, mooi binnenwerk, verschenen bij Uitgeverij Keytree, 4 sterren
ISBN: 9789492719225
NUR: 301

“Mikayla on Tour” is een feelgood boek over een jonge vrouw, Mikayla, die reisvlogster wordt. Het boek is opgebouwd door de hoofdstukken te noemen naar de bestemming van haar reizen. Daarnaast is er regelmatig een stukje overdenking.

Mikayla heeft psoriasis en schaamt zich voor de aangetaste plekken op haar lichaam. Dat schaamte niet nodig is, blijkt uit de reacties van de personages.

Mikayla heeft niet te klagen over aandacht van leuke mannen. Helaas blijken een paar van de leuke mannen na kennismaking niet zo leuk als aanvankelijk gedacht. Stalking, diefstal en bedrog komen in het boek aan bod. Uiteraard is er een flinke vleug romance aanwezig met Mr. Blue Eyes in de hoofdrol.

Voor degenen die reizen als hobby hebben, is het een extraatje dat de reisbestemmingen worden beschreven door een summiere opsomming historische kennis van de bezienswaardigheden.

De gebruikte situaties vind ik origineel en goed uitgewerkt. De overdenkingen mochten van mij uitgebreider en duidelijker.

Compliment voor de mooie coverfoto.

Meer recensies van Feetje1001