Krachtig, prachtig, razend en bij wijlen ontroerend kwetsbaar

fendi 10 mei 2020
Geen fictie deze keer, zoals het fantastische Pussy album. Wel hetzelfde zinderende taalgebruik. Als een wervelwind tilt Stella alles op om te ont-dekken wat (nog) niet gezien wordt. Constateren zonder schaamte, zichzelf soms ontroerend mooi blootgevend. Pleitend voor zijn in alles wat je bent, in alle kleuren en grauwen die we in ons hebben, zonder terughoudendheid. Zeggen, schreeuwen, tieren wat je dwars zit, niet op de man en altijd met stijl. En stijl, dat heeft ze, Jezus, wat een feest haar (voor) te lezen, het spelen met taal, de gulzigheid te voelen. Dwarsleven. Als we dat allemaal wat meer deden zou de wereld een stuk leuker zijn.
Een feministisch manifest zonder mannenhaat, een oproep om je ruimte in te nemen en je plek op te eisen in een systeem waar 1 soort mens alle voorrechten schijnt te hebben en dat zo vanzelfsprekend is, dat zowel mannen als vrouwen dat nog steeds (vaak onbewust) in stand houden. Een boek voor alle mensen. Cadeau doen aan je zonen en dochters, broers, zussen, neven en nichten, vrienden en vriendinnen. Eruit voorlezen aan wie het horen wil. Laat 2020 niet de geschiedenis ingaan als het coronajaar, maar als het Nouveau Fuckjaar!