Nouveau Fuck

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 26 Favoriet 0 Recensies 4
Non-fictie Artikelen 2   Topics 0

Nouveau Fuck is het antwoord op alles: het is schijt hebben met stijl. Het is een nieuwe manier om alles te benaderen. Nouveau Fuck is moeiteloos gevaarlijk. Iets saais doen met Nouveau Fuck is zoveel beter dan gevaarlijk zijn zonder. En door iets gevaarlijks te doen met Nouveau Fuck ontstaat er kunst. Wanneer worden vrouwen eens echt gevaarlijk? Als ze ophouden met behagen. Alle strikjes van zich afgooien en Nouveau Fuck krijgen, of het zich aanmeten. Nouveau Fuck is een beweging, een levensstijl, een manier van kijken. Aan de hand van het werk van rebelse mensen uit de wereld van literatuur en kunst als Erica Young, Elizabeth Wurtzel, Mona Eltahawy, en Valerie Solanas schrijft Stella Bergsma over onderwerpen als schaamte, woede, kwaadaardigheid, jezelf zijn en wel of niet deugen. Hoe ben je als vrouw onvermijdelijk? Meedogenloos? Nouveau Fuck is een manifest over eigenzinnigheid en je eigen zinnen schrijven. ‘Van Stella Bergsma is er maar één. Die valt niet te klonen. Ze is een schrijvers schrijver. Wees daar zuinig op.’ – Jeroen Vullings ‘Of je vindt haar leuk, of je vindt haar vreselijk, tis maar net van welke kant je liever naar haar kijkt.’ – Henny Vrienten

Literaire non-fictie algemeen
Nijgh & Van Ditmar