Niet wat ik ervan verwacht had

Fenny Berghorst 25 februari 2019
Flashback bestaat eigenlijk uit 4 losse delen. In elk deel is een van de jonge vrouwen uit een vriendinnengroep uit hun middelbare schooltijd de hoofdpersoon. Elk deel wordt in de ik-vorm geschreven. Ik vond het moeilijk om me telkens in een andere persoon te verplaatsen (de persoon die in dat deel de ik-pers is). In het begin lijkt het geen thriller maar een roman, pas na een blz of 75 begint er iet wat spanning in te komen. De benaming thriller zou ikzelf niet aan dit boek geven. Halverwege het boek als de klassefoto ter sprake komt was het voor mij duidelijk wie de moordenaar is. Het verhaal kabbelt soms een 10tal bladzijden maar wat voort. Wat de cover met het verhaal te maken heeft wordt mij niet duidelijk.Al met al voor mij een tegenvallend boek als je denkt een thriller te gaan lezen. De schrijfstijl, het verloop van het verhaal en de cover maken tesamen dat ik op 2,5 ster uitkom.

Meer recensies van Fenny Berghorst