genoten van elke laag van deze tijdloze klassieker

Freek 27 augustus 2020
Geen recensies voor deze klassieker op hebban? Als er een boek is die dat verdient en er zich voor leent, dan is het deze wel. Er zitten zoveel lagen in, verplichte kost voor ieder locale leesclub. Zeker in deze tijd van corona kun je hier eindeloos over discussiëren en filosoferen. Vergeet ook zeker het nawoord van Auke Hulst niet. Hij zet deze klassieker helemaal in perspectief. Ik ben een dystopie fanaat, maar dit boek is zoveel meer dan dat. Het zou verplichte kost moeten zijn voor studies sociologie, antropologie, filosofie, theologie, etc.

Ik lees bij voorkeur recente boeken omdat ik me meer aangetrokken voel tot de moderne tijdgeest. Dit boek is net na WOII geschreven, maar is op alle fronten tijdloos! De kleine foutjes met de kennis van nu zijn dan ook helemaal niet storend. Een aanrader, ook al is het niet je genre!

Meer recensies van Freek