In Italiaanse droom blijven

Frieda 31 augustus 2022
Bij toeval kwam ik via een gemeenschappelijke volger op Instagram bij @palazzopuro terecht. Meteen gegrepen door de prachtige Italiaanse sfeer van vervallen glorie van een prachtig huis in een glooiend landschap met olijfbomen en oleanders. Al lezend op dit account van Mirella werd al snel mijn nieuwsgierigheid gewekt naar haar 'ik vertrek' avontuur en naar het verhaal achter dit romantische opknappertje. Dus snel haar debuutroman gekocht.
Mirella weet deze nieuwsgierigheid in haar boek goed aan te wakkeren, met de vondsten die zij bij het opruimen doet. Waar fictie het overneemt van wat zij werkelijk beleeft is niet meer te onderscheiden. Het verhaal neemt je zo mee in enerzijds de perikelen rond de renovatie en anderzijds in de zoektocht naar het geheim van dit huis, dat dit er ook niet meer toe doet. De opbouw is bijna projectmatig, met een mooie verwevenheid van de beide verhaallijnen in opbouw naar de climax. Ze weet de spanning vast te houden tot de laatste bladzijden.
De karakters zijn niet overdreven diep uitgewerkt, waarmee er nog genoeg ruimte overblijft om hieraan als lezer invulling te geven. De romantiek en melancholie van het verhaal uit het verleden doen helemaal recht aan het gevoel dat het Instagramaccount bij mij aanwakkerde. Een wereld waar je nog wel wat langer in zou willen blijven hangen nadat het boek uit is. Hopen dat een vervolg roman dit gaat evenaarden....

Meer recensies van Frieda