Pablo Escobar

Furkanbora 07 november 2019

Pablo Escobar, het verhaal van de grootste drugsbaron van allertijden. Dit biografie was heel interessant om te lezen. Door de kleurrijke foto’s leef je mee met het verhaal. Er zijn veel verhalen over Pablo Escobar die je zeker ergens bent tegengekomen zoals Youtube video’s, series, documentaire,… . Door de serie ‘Narcos’ kreeg ik meer interesse in het hele verhaal van Pablo Escobar. Dit boek las ik omdat ik meer wou weten hoe hij zich gedroeg tegenover zijn familie. We kennen hem enkel als machtigste illegale mens ter wereld door zijn grote illegale fortuin, maar hoe was hij tegenover zijn familie?

Het boek is zeker boeiend voor iemand die niks weet over Pablo Escobar. Helaas heb ik eerst de serie ‘Narcos’ bekeken en daarna pas het boek gelezen wat ervoor zorgde dat ik bij sommige actievolle scènes al een idee had wat er ging gebeuren. Daarbij ging het lezen relatief vloeiend maar bij sommige delen kon je even niet volgen doordat er veel flashbacks en flashforwards werd gebruikt, voornamelijk flashbacks. De grootste drugsbaron allertijden heeft zeker geen saaie leven gehad en dus is het boek ook niet saai omdat het gaat over het leven van ‘El patron’. ‘El Patron’ is de bijnaam van Pablo Escobar. Het boek over ‘El Patron’ was ook verassend voor iemand met een voorkennis over hem omdat er meer detail werd behandeld in het boek tegenover de serie. Je kon in grote lijnen wel veel gelijkenissen zien tussen het boek en het verhaal waardoor ik soms door sommige bladeren heen moest sleuren. Ook was de schrijfstijl van de auteur zeer eigenaardig waardoor het toch nog interessant kon blijven voor iemand met een voorkennis. Ik kon mijzelf moeilijk in een personage plaatsen omdat je tijdens het lezen beseft wat voor slechte dingen ze hebben gedaan om de naam ‘wereld grootste drugsbaron’ te krijgen. Daardoor kon ik mijzelf niet plaatsen in Pablo Escobar of zijn mannen.

Ik vond dat het biografie heel goed is geschreven want in het serie ‘Narcos’ kon je het omgeving waarnemen. Hier heeft de auteur het omgeving heel goed beschreven waardoor je met het verhaal meesleurt. Dit boek is zeker een aanrader wie het leven van Pablo Escobar in detail wilt lezen.

Meer recensies van Furkanbora