Kamer 305

Furkanbora 07 november 2019

Wanneer ik het boek eerst zag op hebban was ik beetje nieuwsgierig geworden door de titel. Daarna heb ik het samenvatting van het boek gelezen en was ik nog meer nieuwsgieriger geworden. Helaas moet ik wel zeggen dat het mijn verwachtingen in het begin niet heeft kunnen vervullen. Ik ben een persoon die zijn boek helemaal uitleest als hij is begonnen met lezen maar voor iemand die een boek op een aantal bladzijdes beoordeelt, dan zou deze terug in de rekken zijn beland.

Zoals, ik het eerder heb gezegd de eerste 12 pagina’s waren niet boeiend maar daarna begon het opbouwend boeiender te worden. Persoonlijk zijn thriller boeken niet mijn favoriete stijl om te lezen maar ik wou het nog een kans geven. Gelukkig heb ik het een kans gegeven want ik kan zeggen dat dit de beste thriller boek was die ik heb gelezen. Zoals ik al eerder heb vermeld is deze het beste omdat ik er in totaal maar 4 heb gelezen. Een uitermate spannende, originele thriller die goed is uitgewerkt met een gecompliceerd plot waardoor de lezer lang op het verkeerde been wordt gezet. In het boek werd er veel gebruik gemaakt van moeilijke woorden waardoor het lezen soms trager ging. Door flashbacks, flashforward en onbekende personages werd het verhaal erg verassend. Dat zorgde wel ervoor dat het ook een zeer moeilijk boek was om te lezen want je moet je blijven concentreren om het verhaal te kunnen volgen. Daarnaast moet ik wel zeggen dat het verhaal zeer aangrijpend en goed is opgebouwd. Je wist wel waar het plot toeging maar toch zakt de spanning niet weg tijdens het lezen.

Ik vond het boek een zeer aangrijpend en meeslepend. De structuur is goed opgebouwd maar in het begin was het een beetje saai omdat de auteur het boek probeerde in te leiden. Dit boek raad ik zeker aan mensen aan die graag thriller lezen of houden van spanning. Ook voor mensen die niet graag van thriller houden, raad ik het hen ook aan omdat ik ervan overtuigd ben dat hun idee over thriller boeken zal veranderen na het lezen van dit boek.

Meer recensies van Furkanbora