Decadentia; een parel van een boek!

Gaby Raaijmakers 27 oktober 2019
Ik heb inmiddels een flinke hoeveelheid boeken verslonden, maar zelden ben ik schrijvers tegengekomen die zo poëtisch en mooi kunnen schrijven en toch zo’n ijzersterke spanningsboog weten vast te houden. Dat is Django Mathijsen en Anaïd Haen echter ruimschoots gelukt met Decadentia en ik kan het boek alleen maar van harte aanbevelen aan iedereen die van letters houdt.
Zonder teveel weg te geven over het verhaal kan ik je verzekeren dat je van Lelie, met al haar bijnamen, gaat houden. De onrechtvaardigheid en de ellende die haar overkomen nemen je mee in een verhaal dat telkens spannend blijft, ook als er ogenschijnlijk weinig gebeurd. Lelie ontdekt eigenschappen in zichzelf die niemand ooit had kunnen raden na het lezen van de eerste bladzijde. Een diepgaand karakterverhaal in een wereld waar we in boek 1 nog maar een glimp van opvangen, maar die secuur is uitgewerkt. Een waarschuwing is op zijn plaats: als je dit boek oppakt is de kans groot dat er ineens tijd voorbij gaat zonder dat je het beseft!

Meer recensies van Gaby Raaijmakers