Mooi beschreven

GEEleest 06 september 2020
Marieke Rijneveld weet de lezer mee te nemen in het gevoelsleven van de steeds verder afglijdende kinderen nu hun ouders, overmand door verdriet om hun overleden zoon, niet meer in staat zijn hun overgebleven kinderen warmte en aandacht te geven. Bovenop dit verdriet krijgen ze ook nog eens te maken met MKZ op hun boerderij, ook dit drama weet Rijneveld heel goed neer te zetten

De schrijfster lijkt een fascinatie te hebben voor lichamelijk afval: snot, poep en kots worden uitvoerig en veel te vaak naar mijn smaak beschreven. Desondanks vond ik het een prachtig boek wat nog een paar dagen bleef doordenderen nadat ik het uit had gelezen. Ik heb het sterrenaantal in deze recensie al meermalen gewijzigd, het worden er 4. Een boek wat zo onder de huid gaat zitten is bijzonder.

Meer recensies van GEEleest