Interessant perspectief

Genietende Lezer 09 februari 2018
Het perspectief is interessant, geschreven vanuit de dementerende hoofdpersoon Maud, die op zoek is naar haar vriendin Elizabeth. Gaandeweg het verhaal wordt duidelijk dat de zoektocht naar Elizabeth, nauw verbonden is met een zoektocht uit het verleden, rond de verdwijning van haar zus Sukey, net na de oorlog. De dementie van Maud, verergerd gedurende het verhaal, wat ondermeer terug te lezen is in de reacties van Maud op haar omgeving, maar ook in het feit dat het verleden een steeds grotere rol gaat spelen.

Het begin van het verhaal weet me direct te raken, niet overal kan het mijn aandacht echter goed vasthouden, veel van hetzelfde, te weinig vaart. Pas als het verleden een wat prominentere rol gaat spelen word mijn nieuwsgierigheid opnieuw gewekt. Het plot is uiteindelijk bevredigend.

Meer recensies van Genietende Lezer