Genietend geproefd

Genietende Lezer 12 maart 2018
Verhalen in de herkenbare schrijfstijl van Jos Brink.

”Ik heb heus wel eens een halve dag boven mijn ijzeren Truus gehangen en niets méér geproduceerd dan een wit vel schrijfmachinepapier. Jaja, vader tikt nog op een oude houtgestookte Triumph en dat zal wel zo blijven ook."

Veel verhalen ademen inmiddels nostalgie. Maar evenzoveel verhalen zouden ook in deze tijd nog prima hun plek vinden. Schrijfstijl uiteraard hier en daar gedateerd, maar zo fijn om te lezen. Weemoedig, dat soms zulke simpele maar prachtige woorden, zoals gebezigd, in onze taal naar de achtergrond zijn verdwenen. Ik sluit me aan bij de woorden op de achterzijde van dit boekje, ik heb genietend hoofdstuk voor hoofdstuk geproefd van de heerlijke verhalen.

Meer recensies van Genietende Lezer