Mijn hart een woordkuil

Over geloof en kerk kan Jos Brink heel oorspronkelijk en toegankelijk schrijven. Dat bewees hij royaal met zijn inmiddels al twee keer herdrukte Bouwen met Puin. Dit tweede theologische-pastorale boek van Jos Brink bevat even sprankelende als verhelderende beschouwingen over feesten en tijden in het kerkelijk jaar en over bepaalde kerkelijke figuren en gebruiken.

Wát Jos Brink ook aan de orde stelt - Hemelvaart of Advent, IJsheiligen of de miraculeuze hostie, Augustinus of Luther, steeds weet hij te boeien en geeft hij constructief te denken. Jos Brink heeft heel wat op z'n hart, of liever: in z'n hart. Zijn hart is inderdaad een woordkuil. Maar geen woordkuil die hij afsluit, maar waaraan hij telkens weer lucht geeft. Ook dit boek is daar weer het gelukkige gevolg van.

Is Mijn hart een woordkuil het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn hart een woordkuil