Aangrijpend!

Naar aanleiding van de reeks op Canvas 'De kinderen van de Holocaust' was ik opzoekingswerk aan het doen en zo ontdekte ik dat er een boek bestond over Eva Falstag, die getuigt over haar tijd in de Dossin-kazerne en hoe zij de Holocaust kon overleven.
Ik vond de getuigenis van deze 102-jarige dame op TV al aangrijpend, maar als je dan het volledige verhaal leest, kan je er moeilijk bij hoe iemand zo'n donkere periode ook maar kan overleven. Eva vertelt op een overtuigende en ontroerende manier haar wedervaren tijdens de oorlogsjaren.
Interessant vond ik wel dat elk hoofdstuk van Eva afgewisseld wordt met historische feiten van de auteur. Zo'n boek zou iedereen moeten lezen, uiteindelijk moeten deze gebeurtenissen een levende herinnering blijven, hoe erg en triest het ook geweest is.

Meer recensies van Gerda Brodelet