Een speciaal pareltje!

Gerda Brodelet 26 december 2023
Het verhaal begint bij het overlijden van Henri, eigenaar van een bistro. Koken is zijn passie maar toch wil hij niet dat zijn zoon Julien hem opvolgt. Hij wil dat zijn zoon studeert.
Een speciaal verhaal over de liefde voor koken, waarbij veel gerechten de revue passeren maar ook over de verziekte relatie tussen vader en zoon. Julien gaat ook op zoek naar het verdwenen receptenschriftje van zijn vader. Doorheen het verhaal wordt ook duidelijk wat de reden is waarom zijn moeder plots verdwenen is.
Het verhaal wordt verteld vanuit het standpunt van Julien, met veel herinneringen uit zijn jeugd. Uiteindelijk is het wachten tot het einde vooraleer de vraagtekens zullen ingevuld zijn.
'De recepten van mijn vader' is een mooi en warm verhaal over familie, liefde maar ook over teleurstellingen waarmee ouders hun kinderen kunnen opzadelen.

Meer recensies van Gerda Brodelet