Creepy met een portie erothiek

Gerda Brodelet 12 december 2019
'Doodstil' is het thrillerdebuut van de Nederlandse auteur Lydia van Houten en meer dan geslaagd!
Het boek bestaat uit 4 grote delen, telkens gewijd aan een vrouwelijk slachtoffer. Het lijkt alsof het verschillende korte verhalen zijn, maar niets is minder waar. Zoals bij elke goede thriller komen alle elementen mooi samen in een bloedstollende ontknoping. Het standpunt van de moordenaar wordt duidelijk gemaakt aan de hand van cursieve tekst.
Ik vond het een superspannend verhaal met tussendoor erotische kantjes (om het zachtjes uit te drukken). Van in het begin word je meegezogen in een meeslepend razendspannend verhaal. De auteur hanteert een makkelijke schrijfstijl, wat ertoe bijdraagt dat de aandacht nooit de kans krijgt om te verslappen.
Ik kan dit boek aanbevelen voor wie eens graag iets heftigs leest!

Meer recensies van Gerda Brodelet