Onderhoudend

23 maart 2020
Een typische Vonne van der Meer. Prettig leesbaar en het verhaal wisselt af met korte verhalen. Deze hoofdstukken gaan over personen die iets kwijt zijn geraakt waardoor er een link is met de hoofdpersoon. Deze persoonlijke korte verhalen vormen een soort intermezzi in het grote verhaal. Ik vond dit zelf niet perse iets substantieels toevoegen, maar ergens toch ook wel aardig om een inkijkje in andere levens te krijgen.
Ik kon me lastig in de hoofdpersoon inleven, ik vond haar behoorlijk halsstarrig in haar overtuigingen en interpretaties, ik miste eigenlijk reflectief vermogen op haar eigen gedrag. Op het einde gebeurt er iets waardoor er een kanteling plaats vindt hierin. Eigenlijk een beetje laat weet je als lezer, maar het gebeurt wel. Daarom geeft dit toch hoop en laat het je weer anders tegen de hoofdpersoon aankijken.
Mijns inziens niet het beste boek van Vonne van der Meer, naar zeker wel onderhoudend. Daarom 3 sterren.

Meer recensies van