Herkenning ...

Gert Blom 28 september 2020
Het uitgangspunt van het boek ( de verdeeldheid in een dorpje nadat daar een grote prijs is gevallen ) sprak mij in eerste instantie niet zo aan.
Totdat ik begon te lezen en besefte dat de beklemmende sfeer van onderling wantrouwen, roddel en achterklap mij wel bekend voorkwam.
Ik heb de Puttense moordzaak van zéér dichtbij meegemaakt, aangezien het slachtoffer destijds mijn buurmeisje was. In die zin herkende ik het dorpje Vierschoten zeer goed. En nee ... ( andere recensent ), het verhaal kabbelt niet voort, beslist niet. Ik vind juist dat de vaart er goed in zit. En rare twists? Nee. Marlen Visser beschrijft zeer goed hoe een kleine gemeenschap gebukt gaat onder iets naars en mensen zich in zichzelf terugtrekken ... Mensen gedragen zich onvoorspelbaar, zeker als men onder spanning staat.

Noodlot is een aanrader, lekker om te lezen en met een verrassend plot.