Noodlot

Rank 58 Gelezen 136 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 202 Favoriet 8 Recensies 37
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 2 Top25's 2   Topics 0

Het slaperige dorpje Vierschoten staat op zijn kop als de Postcodeloterij-hoofdprijs op zijn enige postcode valt. Journalist Evy Benders ziet er meteen een prachtig artikel in en ze besluit een paar dagen bij haar oom, een Vierschotenaar, te gaan logeren. Tijdens haar gesprekken met de winnaars en verliezers ontdekt ze al snel dat de verhoudingen binnen het dorp op scherp zijn komen te staan. Maar gaandeweg blijkt ook dat dat alles te maken heeft met een traumatische gebeurtenis die zich enkele jaren eerder in het dorp heeft afgespeeld en waarover nog steeds krampachtig wordt gezwegen. Manuel lijkt wel openlijk te willen spreken over wat er destijds met de veertienjarige Linsey is gebeurd, maar is de getuigenis van deze getroebleerde jongen betrouwbaar? En was de wereldvreemde Benjamin, die destijds is opgepakt, wel de werkelijke dader?

Binnen enkele dagen sluiten de opeenvolgende gebeurtenissen zich als een net om Evy heen en lijkt er geen ontsnappen meer mogelijk.

Marlen Visser is auteur en schrijfcoach. Naast haar boeken Stem! (genomineerd voor de Schaduwprijs) en Meesterdeal, schreef zij de succesvolle Storytel Original luisterserie Latte Macchiato.

Thriller
Prometheus
10 juni 2020
12 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Marlen Visser

Marvin O. Hebban Recensent

Iedereen verdacht

door: Marvin O. 3 likes ebook

Marlen Visser schreef beroepshalve zakelijke teksten toen ze eind 2011 haar kwaliteiten als fictieschrijver besloot uit te testen, en ze aan een eerste thriller begon. Die werd nooit uitgegeven, maar met kortere verhalen voor schrijfwedstrijden won ze meermaals een publicatie, en uiteindelijk...

Reacties op: Noodlot