Zet aan tot denken over je tijdsbesteding

gjoris 23 augustus 2020
Dit boek handelt grotendeels over 1 topic: zet ik tijd centraal, of geld centraal in het nadenken over mijn tijdsinvestering?
In het begin leek het alsof het boek zelf niet veel meer aan tafel bracht dan de traditionele lectuur over tijdsbeheersing: daar is 1 centrale les doorgaans in de vinden, “leer neen te zeggen” (dit boek zegt dit zelfs letterlijk op een gegeven moment). Maar gaandeweg word je door de auteur dieper meegenomen in een wereld waarin je meer moet nadenken over hoe je je tijd invult, om daar meer waarde uit te krijgen - tijd die beperkt is, want we krijgen allemaal maar een bepaalde hoeveelheid in ons leven. En dat was eigenlijk net waarom ik dit boek 4 sterren geef: het zet je aan tot denken, dat is altijd een winnend punt in een boek.

In de FAQ wordt het ook aangehaald - ik denk wel dat er limieten zijn aan dit “tijd centraal” denken. Je moet er ook de mogelijkheden toe hebben. Helaas zijn er mensen in levenssituaties waarin ze minder ruimte hebben om na te denken over hoe ze meer vrije tijd voor zichzelf kunnen vrijmaken. Dat geeft de auteur ook gracieus toe; er is ongetwijfeld een cut-off point.

Het boek zelf is in een zeer aangename en benaderbare stijl geschreven. Ik las het e-book rustig uit op een weekend, erg lang is het niet.
Voor de volledigheid: ik las een pre-release versie.

Meer recensies van gjoris