Hal en zijn Reigers

Guidomoens 12 februari 2024
In Skandia is er maar 1 manier om een echte krijger te worden. Jongens moeten 3 maanden in een broederband een lange en intensieve training volgen. Hierin leren ze echte krijgers te worden door om te gaan met wapens en schepen om zo de beste gevechtstechnieken te leren. Het gaat hard tegen hard, want er kan maar 1 broederband winnen.

De Broederband-serie is een spannende reeks van boeken, waarin het over avonturen gaat die een groep jongens samen beleeft. Ik ga het hebben over het boek ‘De Outsiders’. Dit is deel 1 van de Broederband-serie. Ik vind dit persoonlijk een meeslepend boek, want ik kan me helemaal verliezen in de avonturen die in het boek beschreven staan. Hal woont bij zijn moeder, zijn vader is omgekomen tijdens een rooftocht. De beste vriend van zijn vader heet Thorn en die helpt zijn moeder in de opvoeding. Dat heeft hij de vader van Hal beloofd toen die doodging, maar dit gaat niet altijd even gemakkelijk. Gelukkig heeft Hal altijd zijn beste vriend Stig waar hij op kan rekenen. Hal is half-Aruleens want zijn moeder komt daarvandaan. Hij wordt daarmee gepest door Tursgud, dit is een leeftijdsgenoot van hem. Gelukkig schiet Stig hem altijd te hulp. Omdat Hal 16 jaar oud is geworden, gaat hij 3 maanden lang op een intensieve training om een krijger te worden. Deze training leg je af door samen een team te vormen met een groep jongens. Dit wordt een broederband genoemd. Eenmaal onderdeel van deze broederband, blijft dit team voor altijd bestaan en zullen deze jongens ook altijd samen strijden. Bij het kiezen zijn er te veel jongens voor 2 teams, dus wordt er uit de laatste 8 jongens ook 1 broederband gevormd. Hierin wordt Hal de leider en ze noemen de broederband ‘De Reigers’. Ze hebben het in het begin lastig, want ze moeten elkaar leren kennen. Na verloop van tijd groeien ze naar elkaar toe als een hechte groep. Maar is dit genoeg om de wedstrijd te winnen van de andere broederbanden? Dit boek heeft nog 8 andere delen waarin Hal en zijn broederband allemaal speciale, spannende en bijzondere missies uitvoeren. Dat gaat niet altijd even goed. Zijn stoere, spannende verhalen met onwerkelijke gebeurtenissen en verzonnen wezens niet echt jouw ding dan moet je dit niet lezen, want dan heb je er al snel genoeg van. Hou jij ook van boeken zoals ‘de Grijze Jager’ of andere Fantasy-boeken dan is dit zeker iets voor jou en een aanrader om te gaan lezen!