Anti-climax

Haeckie88 03 juni 2021
Het verhaal heeft veel potentie maar het was het net niet. Het 'geheim' wordt voor de lezer al op bladzijde 2 onthult waardoor het voor mij al een minpuntje heeft, er is immers geen geheim meer.

Het verhaal gaat terug naar 1539 maar is vooral erg langdradig. De hoofdpersoon wordt intens verliefd op haar man, maar eigelijk is hij er nooit, verblijft altijd aan het hof en komt hij af en toe thuis voor een wippie. Als lezer krijg je totaal geen band met hem. Zo ook niet met Jonathan in 2019.

Ik ben zelfs al vergeten hoe de hoofpersoon in 2019 heet maar ook haar wil je een schop onder haar bips geven, alleen al om het feit hoe ze met haar man omgaat.

Het hele boek is een worsteling tot de laatste paar hoofdstukken waarin het verhaal juist erg afgeraffeld wordt en je het boek niet tevreden dicht slaat.

Het getijdenboekje heeft 500 jaar in een raamkozijn gelegen? In 500 jaar heeft niemand de deur ingetrapt/opengebroken (want sleutel kwijt) wat ze in 2019 wel doen? De naam van het huis is 500 jaar hetzelfde gebleven?

Het geheim slaat sowieso nergens op. Anti-climax na zoveel lovende recenties.