Loslaten is ook houden van

Hanna 18 november 2023
'De prijs van een kind' speelt zich af midden in de crisisjaren van 1931.
Het verhaal is gebaseerd op een krantenfoto die verschenen is in een krant uit 1948. Dit beeld maakte zoveel indruk op de schrijver dat ze besloot om er een boek over te schrijven.
Als je de cover bekijkt en de tekst op de achterzijde leest, verwacht je dat het verhaal vooral zal gaan over de kinderen. Helaas is dit niet het geval en gaat het vooral over Ellis en Lily, hun carrière en relatie.
In het begin verloopt het verhaal vrij moeizaam en gedetailleerd, terwijl het lijkt alsof de schrijver aan het einde nog snel alles even goed wil laten aflopen en het verhaal daarom aan geloofwaardigheid verliest.

Het verhaal is opgedeeld in een proloog en daarna volgen er drie delen. Op de helft van het boek wordt de rol van de foto groter en krijgt het verhaal meer diepgang.

De titel van deze recensie heb ik genoemd: 'loslaten is ook houden van.' Dit ziet op zowel op de moeders Lily als Geraldine. Ze wilden allebei het beste met hun kind voor. Geraldine ging daarin heel ver. Na het lezen van dit boek is het goed om je als lezer af te vragen, wat zou ik doen als ik Geraldine was?

De prijs van een kind is een historische feelgood roman die prima leest maar niet lang blijft hangen

Meer recensies van Hanna