Wat een prachtig boek is Schaduwkinderen

Hannie Snels 29 november 2016
Schaduwkinderen van Linda Jansma
Cirkel van het kwaad deel 1

De cover is prachtig. Er staat een afbeelding op van een "schaduwkind".
Als groot fan van Linda wil ik natuurlijk dit boek het liefst zo snel .ongelijk hebben zodat ik kan gaan lezen.
Inmiddels is dit alweer het 9de boek van deze geweldig goede auteur. Maar het zal dit keer een trilogie worden. Dat is weer eens wat anders, dan dat we van haar gewend zijn.
Meteen als je gaat lezen leer je Jules Declerck, zij is officier bij justitie kennen. Zij is op haar vrije dag aan het hardlopen. Ze is nog maar net niet onderweg als zij plots opgeschrokken word door een zeer harde knal. Het lijkt wel een bomexplosie. Ook al is het haar vrije dag, Jules keert meteen terug naar huis en ja, ook zij is inmiddels opgeroepen.
Er is een auto geƫxplodeerd. Hierbij komen een oudere man en een kind om.
Vanaf hier gaat het verhaal verder en wordt steeds spannender. Wat een ontzettend goed geschreven verhaal is dit toch weer. Aan het eind lijkt het of dat alles helemaal weer eindigt zoals nodig is, maar dan blijft er toch nog iets in het verhaal openstaan waar je vragen bij hebt. Tja, voor het antwoord moet men dan natuurlijk wachten op deel 2 van Cirkel van het kwaad.
Ja, Linda Jansma heeft dit keer een zeer prachtig eerste deel genaamd "Schaduwkinderen" geschreven. Er komen erg moeilijke onderwerpen in voor om over te schrijven. Helemaal top hoor !!
Ik geef dit boek 5 sterren en vind dat die zeker dik verdiend zijn.

Meer recensies van Hannie Snels