Prachtige historische roman.

Hannie Snels 18 september 2016
De lichtwachter van Jody Hedlund

Nog nooit eerder had ik een boek van deze auteur gelezen, maar zo gauw als dat ik de cover van dit boek zag dacht ik ja, dat wil ik hebben.
Meteen vanaf het begin is dit verhaal iets, dat je niet meer los laat en dat je dan ook alsmaar door wil lezen.
De hoofdpersoon is Emma die met haar broer stranden bij Presque Isle. De stoomboot waar ze mee reisden was aangevallen door piraten en daarna in brand gestoken.
Wat nu. Ryan haar broer krijgt een plaats aangewezen waar hij kan verblijven en meteen werk heeft. Maar voor Emma is er niets.
Patrick die bij de vuurtoren woont met zijn zoontje vraagt haar ten huwelijk en na een korte aarzeling zegt Emma, ja.
Nu heeft zij plots een eigen huis, man en kind. Dat gaat een heel ander leven worden voor haar dan zij altijd gewend is.
Het is een historisch verhaal met zo nu en dan romantiek, maar ook de nodige spanning erin.
Dit verhaal krijgt van mij 5 sterren.

Meer recensies van Hannie Snels