More, more, more!

HansVer 07 mei 2024
Beter wordt het niet, dacht ik na het lezen van 'Elke Man Is Een Vrouw', de vorige roman van Erik Segers. Toen ik op de achterkant van 'Niets is alles wat er is' las dat de auteur minder grappig uit de hoek ging komen, hield ik mijn hart vast: oei, oei, oei, als dat maar goed komt. In het begin dacht ik even: ai, ai, ai, dit wordt een serieuze liefdesroman, maar zodra het mannelijke hoofdpersonage zijn onderbroek door het raam zwierde, wist ik: het komt goed. En 't kwam goed, zeer goed. Het werd zelfs beter. Absurde uitvergrotingen van herkenbare situaties. Hilarisch toestanden werden het alweer. En dus heb ik ook met dit boek hard kunnen lachen. Wat anders (en beter) was: de personages grepen me meer aan. Ik had echt te doen met Zebedeus die z'n geliefde Alissa miste. Op de achterkant had ik gelezen dat er minder seks in het verhaal zou zitten, maar het boek begon al met stevige vrijpartijen. Seks is eigenlijk nooit uit de lucht in dit boek. Dus ook wat dat betreft, zit het goed. 'Less is more' beloofde de tekst op de achterkant, en inderdaad: in zekere zin werd het MORE. Kortom, dit is een fantastisch boek, spannend, grappig, erotisch. Het verhaal zit bijzonder knap in mekaar en is opgebouwd in vier delen, met korte hoofdstukjes. Verrassende plotwendingen op het einde. Super goed gevonden. Ik heb ervan genoten. Ik kijk al uit naar de volgende roman van Segers. Ik roep alvast: more, more, more, we want more!

Meer recensies van HansVer