Boeiend tijdbeeld via een familiegeschiedenis

Hartentwee 09 januari 2022
Ik was van plan om een detective te lezen namelijk tante Poldi en de Siciliaanse leeuwen. Ik moest het boek aanvragen in de bibliotheek en toevallig? Zag ik het boek de leeuwen van Sicilië in de kast. Dit boek leek mij een goede voorbereiding op de luchtige komische detective. Het was een prachtig sfeerbeeld van Palermo in de 19e eeuw. Er werden wel erg veel feiten met erg veel namen beschreven die in het Palermo van die tijd waarschijnlijk ook echt een rol gespeeld hebben, maar daar vond ik de leesbaarheid door verminderen. De inkorte zinnen beschrijvende geschiedenis had een leesbare stijl. Op een gegeven moment kom ik niet meer ophouden met lezen. Ik ben nu heel benieuwd of de beschreven leeuwen van Sicilië ook echt in tante poldi en de Siciliaanse leeuwen voorkomen.

Meer recensies van Hartentwee