Heerlijk verhaal

22 mei 2014
Eerdere boeken die ik van P.D. James las, hadden altijd inspecteur Dalgleish als hoofdpersoon. Ik was dan ook een beetje verrast dat dit hier niet het geval was.
Het verhaal borduurt voort op "Pride and Prejudice" van Jane Austen (wel even wennen). Ik heb de verhalen van Jane Austen nooit gelezen, maar dat is voor dit boek geen probleem: in de eerste hoofdstukken wordt de geschiedenis van de vijf zussen Bennet kort verteld. (al moet je wel veel namen onthouden).
In verder verloop van het verhaal, gaat het over het huwelijk tussen Elizabeth, de op een na oudste zus, met Darcy, die een groot landhuis heeft op Pemberley Op dat landgoed wordt een dode gevonden. Wickham, vriend van de dode en echtgenoot van de jongste zus Lydia blijkt hoofdverdachte te zijn.
Het verhaal gaat minder over "wie-heeft-het-gedaan", danwel over alle onverkwikkelijkheden die dit alles voor de familie met zich meebrengt.
Een mooi verhaal met een mooi einde.

Meer recensies van