Opnieuw een heerlijk verhasl

Hemelse boeken 21 augustus 2020
“Een ex-gedetineerde en een politiechef waren als olie en water. Het was niet mogelijk dat zich iets tussen hen ontwikkelde.” Toch is dat wat er vanaf het begin al duimendik bovenop ligt. Adam Stone is niet immuun voor de ‘duidelijk zichtbare charme van de politiechef’ en ook Lexie Graham raakt onder de indruk van de man die zijn leven heeft gebeterd. Maar hun relatie is een risico want niet iedereen is er even blij mee. Adam gaat naar de kerk en helpt de gemeenschap, maar is verder erg op zichzelf. Als hij slachtoffer wordt van vandalisme, wordt hem gevraagd een jongen te helpen, voordat die het verkeerde pad op gaat. Gelukkig komt er dan wat meer verhaal in het boek. Karakters veranderen mede door de inbreng van mensen om hen heen. Natuurlijk speelt de wijze vistacoverkoper Charley net als in voorgaande delen een rol in het boek. Dit boek is het derde deel in de serie over Hope Harbor. Het is los te lezen, hoewel het leuker is om eerst de andere bewoners die zijdelings genoemd worden te leren kennen. Een heerlijke serie over het wel en wee van de inwoners van een kustdorpje ‘waar harten helen en de liefde bloeit’. Misschien is het niet realistisch, maar is het geen diep verlangen van ons allemaal om onderdeel te zijn van zo’n liefdevolle gemeenschap? Opnieuw een heerlijk verhaal, over een onmogelijke liefde en tweede kansen.

Meer recensies van Hemelse boeken