Humoristisch en ontroerend

Emmy is een dappere, jonge vrouw. Ze wil graag haar bijdrage leveren aan de oorlog. Ze solliciteert naar een baan bij The London Evening Chronicle. Haar fantasie slaat helemaal op hol en ze ziet zichzelf al als rokende oorlogscorrespondente door Londen scheuren op jacht naar primeurtjes. Maar na een warrig sollicitatiegesprek met meneer Collins blijkt ze voor de conservatieve mevrouw Bird bij het verwaarloosde tijdschrift Vrouw & Vriendin te gaan werken.
Dit boek verraste me, vooral in het begin was het luchtig en humoristisch, terwijl het later ook gevoelig en ontroerend was. Het is een heel vermakelijk boek. Dat komt vooral door de schrijfstijl, waarbij de schrijfster gebruik maakt van superlatieven en veel bijvoeglijke naamwoorden zoals ontzaglijke moed, hopeloos teneergeslagen, kolossale opluchting en buitengewoon dwaas. Dat versterkt het gevoel en geeft het verhaal diepgang. Het verhaal was echt leuk bedacht. Een boek over vriendschap en liefde, en het leven in moeilijke tijden. Ik heb genoten van deze debuutroman van AJ Pearce.

Meer recensies van Hemelse boeken