Leest als een Hallmark film

Hemelse boeken 01 december 2023
Het boek ‘Een wereld van verschil’ leest als een goede Hallmark film. Een vrouw (Kendall) erft onverwacht iets, komt in een knus, besneeuwd bergdorpje, waar ook nog eens een knappe, vrijgezelle man (Gabe) woont. Natuurlijk kan het niets worden ondanks dat ze zich aangetrokken voelen tot elkaar. De vrouw keert terug naar haar eigen leven, maar daar stort alles in. En uiteindelijk komt alles goed… zucht…

Buiten dat dit gewoon een heerlijk concept is, heeft dit boek ook nog diepgang. Gabe is christen en wil niet zomaar iets met Kendall beginnen. Daar begrijpt zij weinig van en ze voelt zich gekwetst. Heel helder vond ik de rol van Delia eigenaresse van de koffiebar, die hem een goede spiegel voorhoudt over zijn motivatie. Als burgemeester wil Gabe graag het leeglopende stadje redden. De erfenis van Kendall speelt daarin een belangrijke rol. Voor Kendall leidt de erfenis tot een emotionele reis door haar verleden. Ze is gespecialiseerd in het onderzoeken van de geschiedenis van oude objecten en die vaardigheid zet ze in om achter de oorsprong van haar nalatenschap te komen. Ze ontdekt dat dingen anders waren dan ze dacht en daardoor komt ze eindelijk echt thuis.

Het is een eigentijds, romantisch en christelijk verhaal met personages waar je zeker van gaat houden, tegen de achtergrond van het charmant bergdorpje Jasper Lake in Colorado. De sfeer en de setting zijn geweldig neergezet. Ik zag het zo voor me, bijvoorbeeld hoe de Californische Kendall met veel te dikke kleding uit haar hotel komt. “Ik zei inderdaad dat je je warm aan moest kleden, maar ik heb niet gezegd dat we zullen deelnemen aan Expeditie Noordpool.” Heerlijk, ik heb ervan genoten!

Meer recensies van Hemelse boeken