Indringend en boeiend

Tijdens een werkbezoek in een verzorgingshuis ontmoet Avery Stafford de oude dame May. Er lijkt een connecties te bestaan tussen May en haar oma. Avery begint een zoektocht die haar leven op z’n kop zet.
Ondertussen lezen we het verhaal van de twaalfjarige Rill Foss. Wanneer haar moeder moet bevallen in het ziekenhuis, worden de kinderen stiekem naar een kindertehuis gebracht.
Een indrukwekkend boek over een aangrijpende waargebeurde geschiedenis. Het verhaal van Avery en Rill wisselt elkaar af. Natuurlijk vond ik het verhaal van Avery fijner om te lezen, want dat was luchtig met een vleugje romantiek. Het verhaal over Rill en het kindertehuis is hartverscheurend en komt echt binnen. Het is beeldend geschreven, waardoor je je kunt verplaatsen in zowel de arme riviermensen (die plat praten) en de bange weeskinderen, als de rijke hoofdpersoon die alles heeft. Een indringend verhaal dat blijft boeien totdat je de laatste bladzij gelezen hebt.

Meer recensies van Hemelse boeken