Woestijnreis met Tikva

Hemelse boeken 14 maart 2020
Interessant en vlot geschreven verhaal over het vijftienjarige meisje Tikva dat met het volk Israël in de woestijn leeft. Ik had nog niet eerder een verhaal gelezen dat zich in deze periode afspeelt. De schrijfster heeft zich goed verplaatst in het dagelijks leven tussen de tenten met het zoeken naar manna, de aanwezigheid van El Sjaddai in de wolk die hen leidt en de wrevel over de leiding van Mozes. Er gebeuren ook heftige dingen die Tikva en haar geloof op de proef stellen. Daardoor krijgt ze meer begrip voor haar moeder en waardering voor het leven bij de Israëlieten. Ik zat helemaal in het verhaal en vond het jammer dat het afgelopen was. Ik had nog wel meer willen lezen over het leven van Tikva.

Meer recensies van Hemelse boeken