Chocolade, geheimen en liefde

Britt en Zander zijn al beste vrienden sinds hun tienerjaren en ze hebben al heel wat samen beleefd. Zander is stiekem verliefd op Britt en bidt dat dat gevoel wederzijds mag worden. Maar de onafhankelijke Britt is tevreden over de status quo en richt zich op haar passie: chocolade maken voor haar winkel Sweet Art. Om Britt los te kunnen laten, gaat Zander op wereldreis. Helaas moet hij eerder terugkomen als oom Frank, die hem heeft opgevoed overlijdt. Zijn oom is gevonden op een vreemde locatie. Dan blijken er meer dingen niet te kloppen en gaan Zander en Britt als echte detectives op onderzoek uit. Het wordt een spannende zoektocht. Sinds Zanders terugkeer kijkt Britt met andere ogen naar haar vriend. Durft ze het aan om hun vriendschap en haar onafhankelijkheid op te spel te zetten voor de liefde?
Na elk hoofdstuk staan er fragmenten uit een dagboek, telefoongesprek of briefwisseling. Daarmee wordt aanvullende informatie toegevoegd. Ik miste nog een recept bijvoorbeeld van de truffel die Britt probeert te verfijnen. In het begin vond ik dat er erg veel nadruk lag op Zander die verliefd was en Britt niet, maar daarna kwam de omslag en kon ik het de schrijfster helemaal vergeven. Als lezer leven we mee met de worsteling van Britt om Zander dichterbij te laten komen. Gelukkig speelde er meer in het verhaal: de chocolaterie, de bruiloft van zus Nora en het ontstaan van een relatie tussen Nikki en Clint. En natuurlijk de spannende zoektocht naar het geheim van oom Frank, wat een mooi tegenwicht gaf aan het zoete liefdesverhaal. Ook vond ik het realistisch dat Britt niet meteen na een traumatische ervaring weer hersteld was en zich in Zanders armen wierp, maar daar even tijd voor nodig had. Het geloof was heel natuurlijk verwerkt, met twijfels, maar als het moeilijk wordt, blijkt God hun houvast. Met als boodschap dat, hoe sterk we zelf ook zijn, we het op eigen kracht niet redden. Een heerlijk dik boek vol romantiek en spanning. Met veel plezier gelezen.

Meer recensies van Hemelse boeken