Doe mij elke dag bij het ontbijt een complottheorie.

Henk van der Duim 18 november 2019
Het derde deel van de trilogie heb ik gelezen en ook deze stelt niet teleur. Feit en fictie vloeien schijnbaar achteloos in elkaar over. Het boek begint rustig en bouwt gestaag de spanning op met een climax in Egypte. Waar ik respect voor gekregen heb bij de boeken van Jeroen Windmeijer is de enorme hoeveelheid kennis die je tot je neemt. Ik las bij één van de andere recensies al dat de telefoon nooit ver weg is. Heel herkenbaar, daar maak ik mij ook schuldig aan; snel opzoeken waar hij het over heeft en dan weer verder lezen.

Van Leiden naar de Verenigde Staten van Amerika naar Egypte. En de complottheorie over de Pilgrim Fathers en de Vrijmetselarij zorgt voor boeiende wijzigingen in het verhaal. Het boek doet wat het belooft: het neemt je mee in een andere wereld en het is spannend. Het is gewoon een goed verhaal.

Meer recensies van Henk van der Duim