Het gaat nergens over

Hima Laya 28 juli 2019
De columns van Marcel van Roosmalen lees ik graag in NRC. Het zijn stukjes over alledaagse dingen of mensen die iedereen wel kent. Herkenbare situaties waarbij je na het lezen vaststelt dat het eigenlijk nergens over gaat. En toch ook weer wel. Dit boek is als de columns van Marcel van Roosmalen. Een vertelling van wat er gebeurt als je met Theo Janssen op pad bent met de bedoeling een boek over hem te schrijven. Er gebeurt niets maar uiteindelijk weet je meer over Theo Janssen en hoe hij in het leven staat. Eigenlijk is het meer een boek van Marcel van Roosmalen dan een autobiografie over Theo Janssen. Vind je het boek niets? Dan zal het de hoofdpersoon en opschrijver waarschijnlijk om het even zijn. Prima leesmateriaal zonder pretenties.

Meer recensies van Hima Laya