Mijn legendarische moeder overleeft alles

Mijn legendarische moeder overleeft alles

Gelezen 109 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 54 Favoriet 1 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 2 Lijsten 1   Topics 0

Marcel van Roosmalen over zijn dementerende moeder in het verpleegtehuis ten tijde van de coronapandemie – ontroerend eerlijk, droogkomisch en actueel

Wanneer de moeder van Marcel van Roosmalen na een val niet terug kan keren naar het ouderlijk huis, en onderdak vindt in een verpleegtehuis in Velp, lijkt een rustige periode voor haar en haar kinderen aan te breken. Totdat in maart 2020 de coronapandemie om zich heen grijpt. Het verpleegtehuis wordt ontruimd vanwege de vele positief geteste bewoners en moeder Van Roosmalen wordt getransporteerd naar de bossen bij Groesbeek. Het gevolg is dat ze niet meer weet waar ze is en wie ze is. Ze mag ook geen bezoek ontvangen, er is alleen nog ruimte voor een ‘zwaaimoment’ met familieleden. Al heeft ze geen idee meer wie er staan te zwaaien. En dat is nog maar het begin.

In Mijn legendarische moeder overleeft alles beschrijft Marcel van Roosmalen hoe zijn moeder tegen elke verwachting in de coronatijd overleeft. Rauw, onthutsend, eerlijk en hilarisch.

Waargebeurde verhalen
Literaire non-fictie algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
09 februari 2021
23 februari 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Mijn legendarische moeder overleeft alles