een prachtig verhaal over familiegeheimen

Ida85 16 augustus 2019
In dit eerste deel van de serie 'de drie zussen' van Muna Shehadi gaat het verhaal voornamelijk over Rosalind. Als ze met haar twee zussen Eve en Olivia het huis van hun beroemde vader moeten opruimen, omdat die in een kliniek verblijft, vinden ze een oud medisch document over hun eveneens beroemde moeder Jillian, die jaren geleden al is overleden. Volgens het document kon hun moeder namelijk helemaal geen kinderen krijgen. Maar waar komen Rosalind en haar zussen dan vandaan? Eve en Olivia willen het laten rusten, maar Rosalind kan het niet los laten en zoekt verder in het huis. Als ze dan nog iets vind wat haar hele verleden aan het wankelen brengt, wil ze nog 1 ding vinden: de waarheid over waar ze vandaan komt...

Ieder hoofdstuk begint met een fragment uit het dagboek van Jillian. Het is confronterend om te lezen hoe medische ingrijpende gebeurtenissen destijds werden afgehandeld en in de doofpot werden gestopt. Het liet ook erg goed de gevoelens van Jillian zien, en waarom ze bepaalde keuzes heeft gemaakt.

Rosalind komt uit bij de Libanese Leila Allerton en haar familie.
Ze sluit vriendschap met het gezin, zonder de reden te zeggen waarom ze daar is, en ze helpt hun bij de voorbereidingen van het huwelijk van haar dochter. Ondertussen leert ze de Libanese keuken kennen dankzij Zanai, de moeder van Leila. Zaina sluit Rosalind direct in haar hart, maar ze is ook erg ziek, dus het gezin moet zich ook ondertussen ook opmaken voor een droevige gebeurtenis.

Ik denk dat ik één van de weinige ben die de zeven zussen serie nog niet heeft gelezen, en ik kan het dus ook niet met elkaar vergelijken.
Dit boek is goed opgebouwd, en heerlijk geschreven. Je wilt doorlezen om erachter te komen hoe de vork in de steel zit.
Een prachtig verhaal, vol familiegeheimen, een zoektocht, antwoorden, vol wijze levenslessen en heerlijke recepten.
Ik ben nu zeker benieuwd naar het vervolg: Olivia’s geheim en Eve’s waarheid!

Meer recensies van Ida85