Ina-1325 19 maart 2004
Terwijl ik het boek aan het lezen was dacht ik gedurende de eerste hondered bladzijden:”wat een traag verhaal.” Maar telkens ik die bedenking maakte was ik me ook bewust dat het de realiteit wel heel erg benadert. Want de boeken waarin een moordzaak na 2 dagen opgelost is en die ook driehonderd bladzijden vol zijn lezen misschien wel heel vlot maar blijven (mij althans) niet heel erg lang bij. En dat doet het verhaal van Henning Mankell wel. En net dat feit is voor mij genoeg om dit verhaal tot de echte top te rekenen. Het plot besluipt je misschien maar heel langzaam maar dat doet het wel helemaal tot in je kleinste lichaamscel en blijft daar ook hangen.

Kortom het was voor mij meer dan een geslaagde kennismaking met de auteur. Een aanrader dus voor iedereen die houdt van spanning en/of een goed verhaal!

Meer recensies van Ina-1325