Even op bezoek in Alba Colorado

Vrouwine 03 augustus 2020
Dit was mijn eerst gelezen boek van Rebecca Yarros, dankzij deelname aan de leesclub van Hebban en het zal niet de laatste zijn. Ze heeft een prettige schrijfstijl, is een romanticus en als vrouw van een militair weet ze waarover ze schrijft.
Het boek beschrijft het leven van de bewoners van het stadje Alba, waar men elkaar kent.
Camden is daar opgegroeid en komt 6 jaar nadat hij uit dienst is terug op verzoek van zijn vader, die begint te dementeren. Zijn jongste broer Sullivan is omgekomen tijdens een militaire missie waar Camden de leiding had. Hij gaf zichzelf de schuld voor de dood van zijn broer en dat niet alleen, niemand in zijn woonplaats kon hem vergeven.
Zijn oudste broer is burgemeester van het stadje en voelt zich verantwoordelijk voor zijn vader, neemt ook beslissingen voor hem. De hulpvraag van zijn vader aan Camden is te zorgen dat hij recht op zelfbeschikking heeft over zijn leven, nu het nog kan.

Hij gaat terug naar huis, ondanks de pijn en het verwijt, en terug naar Willow, zijn jeugdliefde, die hij nooit heeft kunnen vergeten en die een relatie had met zijn broer Sullivan.
Het weerzien met haar is gespannen in het begin, Rebecca beschrijft dat mooi met de volgende quote van Camden “ Er hing zo’n strakke spanning tussen ons dat ik mijn wasgoed eraan had kunnen ophangen”
De spanningen met broer en bewoners zijn voelbaar en goed beschreven.
De alzheimer van zijn vader met 58 jaar is wisselend verwarrend, heel herkenbaar en goed beschreven voor wie dat in eigen omgeving heeft meegemaakt, het respect van Camden voor zijn vader is hartverwarmend. De NRV (niet reanimeren verklaring) die zijn vader graag wil, kost de nodige strijd met zijn broer Alexander.
De korte hoofdstukken geschreven vanuit de hoofdpersonen maakt het boek goed leesbaar.
De spanning en liefde tussen Camden en Willow zijn goed gedoceerd, de ontlading wordt zeer erotisch beschreven, maar dat komt in meer boeken van Yarros voor, die vooral geschreven zijn voor jong volwassenen.
Een boek, dat ik aanbeveel, misschien ga je net als ik meer lezen van Rebecca Yarros

Meer recensies van Vrouwine