De laatste brief

Vrouwine 04 augustus 2020
De titel verwijst naar de laatste brief die militairen schrijven voor hun geliefden voor ‘t geval ze omkomen bij een militaire actie. Zelfs bij het afscheid nemen is dit een reële angst vooral bij het thuisfront.

In dit verhaal leren we Ella kennen, een alleenstaande moeder met een tweeling, die een B&B runt. Haar broer zit in het leger en vraagt haar om te schrijven naar zijn beste vriend omdat hij niemand anders heeft. Ze besluit dit te doen, verwacht er niets van, maar toch is er een klik, dat is het begin van een hartverscheurend verhaal.

Dit boek heb ik gelezen omdat ik na het boek “de kleur van Colorado,” kennis maakte met deze auteur en door veel aanbeveling dit boek heb gekocht. Hier heb ik geen spijt van, wat een geweldig boek over een alleenstaande moeder met prachtige kinderen.
Dit boek heb ik in één ruk uitgelezen, wat een prachtig boek heeft Rebecca Yarros geschreven. Ze heeft me laten huilen, lachen en verwonderd over de thema’s die me vol in mijn hart raakten. Ziekte bij een kind maakt een moeder en het kind, maar ook tweelingbroer kwetsbaar, ze heeft nergens overdreven, maar wat heeft ze dit mooi beschreven.
Ze krijgt het bericht dat haar broer is gesneuveld, waar ze intens verdrietig van is.
Beckett (alias Chaos), de beste maat van haar broer komt haar opzoeken en huurt een woning voor 7 maanden. Ze heeft met Chaos een prachtige briefwisseling, maar die stopt na de dood van haar broer, waardoor veronderstelt dat ook hij is gesneuveld.
Ze laat Beckett niet gemakkelijk toe in haar leven, terwijl hij er vooral is om haar te steunen. Hij heeft een goeie band met de kinderen. Het duurt lang lang voor ze zich realiseert dat hij meer voor haar betekent dan ze wil toegeven.
Rebecca Yarros kan romantische en erotische scenes zo goed beschrijven dat ik me bijna een voyeur voelde.
Ik vond alle personages heel sterk en levendig weergegeven.
Omdat de auteur is getrouwd met een militair weet ze waarover ze schrijft.

Wat een prachtig boek is dit! Een aanrader

Meer recensies van Vrouwine