Het klaprozen jaar

Vrouwine 10 september 2020
Het is mijn eerste boek van deze auteur, de stijl vind ik niet geweldig, maar dat kan ook door de vertaling komen. Het ergert me vaak als iets niet klopt. Wanneer gisteren een vervelende ontmoeting plaatsvond, dan een dag later deze beschrijven als laatst toen etc.
Het thema boeide me, de wrok die 30 jaar na de oorlog nog bestaat zowel in Duitsland als in Frankrijk herken ik ook wel in Nederland.
Vooral in de kleine gemeenschap die in het boek beschreven is, voelt zeer beklemmend zeker voor een generatie later.
Zonder een samenvatting van de inhoud te beschrijven, die is elders terug te vinden
Dat het gevolg van keuzes die gemaakt zijn zo ingrijpend kunnen zijn. De beschrijving ervan had voor mij wat korter en krachtiger gekund.
Toch beveel ik dit boek aan, ik heb het met plezier gelezen.

Meer recensies van Vrouwine