Geen boek voor mij

Inge Marleen 08 oktober 2019
Het concept van dit verhaal is geweldig: boekpersonages zijn 'uit een boek gelezen' en bestaan nu in de echte wereld. Ik hou van boeken over boeken en ik wilde dit boek zo graag vijf sterren geven, maar er zit totaal geen vaart in het verhaal, waardoor het zwoegen was om dit boek uit te lezen. Het duurde lang voordat het verhaal op gang kwam en het bleef toen tot het eind haperen. Voor mijn gevoel kwam dat deels door de vertaling en deels doordat het gewoon te lang is, dit boek had ingekort moeten worden. Ik kon me ook niet identificeren met de hoofdpersoon, ze gedraagt zich ongeloofwaardig en heeft weinig persoonlijkheid, waardoor het lastig is om je als lezer betrokken te voelen. De overige personages komen een stuk beter uit de verf, maar alles bij elkaar schiet dit boek voor mij toch tekort.

Meer recensies van Inge Marleen