Lente vooral op de cover

Inge 21 augustus 2020
Ik mocht dit boek lezen voor de Hebban leesclub.

Het boek bevat een aantal verhaallijnen die later in het boek samen komen. Een aantal personen die elkaar ontmoeten en samen uiteindelijk een avontuur tegemoet gaan.

Het is een boek waar ik moeilijk inkwam. De stijl van schrijven vond ik erg wennen. Sommige stukken komen gehaast over door die stijl van schrijven. Het is dan ook zeker geen overbodige luxe om het boek te herlezen.

Richard verliest in het begin van het boek zijn beste vriendin Paddy. Een vrouw die zeer sympathiek oip me overkwam en je hart steelt.

Florence het mysterieuze en "onzichtbare" meisje komt op mij wat onwerkelijk over. Ik krijg dan ook geen hoogte van haar. Ik kan het gevoel niet schudden dat zij en de onzichtbare dochter van Richard uit hetzelfde hout gesneden zijn.

Er zitten veel verwijzingen in naar zowel maatschappelijke issues als personen en situaties. Die personen hebben mij wel getriggerd om ze op te zoeken.

Dus al met al een boek wat bij mij niet hoog jij mijn top staat maar wel interessante punten meebracht.

"Paddy waarom weet jij toch zoveel?" Sorry dat ik zoveel weet. Ik ben een uitstervend ras. Door lezen en kennis weetweet ik van alles."
(Quote pas ik nog aan want dit is uit mijn hoofd, en een syrekkung)

Meer recensies van Inge