Geweldig heftig

Inger-Irawati 03 september 2021
Ik zou dit boek een ster extra willen geven. Een bijzonder boek, waarbij de schrijfster het taboe wilt doorbreken dat niet elke geboorte van een baby volgens de boeken en de regels gaat. Respect voor de vrouwen die hun verhaal hebben willen doen. Ook bewondering voor deze vrouwen dat zij dit hebben durven uit te spreken. Door dit boek zullen vele vrouwen gezien en gehoord worden, en zich niet alleen en eenzaam voelen in dit wonderbaarlijke gebeurtenis. Het is gemakkelijk te lezen, bijna in één ruk. Maar ik adviseer je om dat juist niet te doen en echt even stil te staan bij deze verhalen. Want deze verhalen, dat raakt. Hopelijk worden meer van deze verhalen verteld en geschreven. Het is zeker een aanrader voor moeders die hetzelfde hebben meegemaakt. Maar ook zeker voor mensen uit de omgeving om diegene meer steun te kunnen bieden wat hen is overkomen. En voor de juiste ondersteuning ook goed voor de hulpverlening.

Deze vrouwen die zijn de moedigste mensen en verdienen juist respect.

Meer recensies van Inger-Irawati