Ik lees boeken

De gezellige dikzak op dieet is een leesboek (autobiografie) wat echt een boek is wat de helft van Nederland leuk zal vinden om te lezen. Want zo schrijft de auteur Wouter Cornet dat meer dan de helft te dik is en er een obesitas epidemie gaande is, want en 1 op de 7 is obees.

Ik heb nog nooit een boek gelezen die zo gemakkelijk leest als deze van Wouter. Net als slagroom je hapt het zo weg echt heerlijk.

In het begin had ik zelf wat moeite met wat hij schreef, want er zit veel zelfspot in en kleinerend naar hemzelf en misschien ook wel een beetje naar mensen die obesitas hebben. Hij begint het boek met "ik ben een vreetzak". Het woord vreetzak is wat hard in mijn ogen als je obees bent, (ik ben voedingstherapeut) want er zijn mensen waar de grondslag zwaar emotioneel is en voedsel de verslavende factor is om zich beter te voelen.

Maar later na lees je wel dat dit een manier van uiting is wat humoristisch is en het puur over hem zelf gaat en dat maakt het leuk om te lezen. Ook heeft hij een boel leuke leerzame weetjes erin gezet. Voor veel mensen zal dit ook herkenning geven en fijn om te ontdekken hoe een ander obees persoon omgaat met zijn zwakte het eten. Hij verteld heel goed in dit boek over zijn ups en downs in zijn afval race en hoe de omgeving daarop reageert. Echt een leuk boek om te lezen en zeker een

Reacties op: Leest heerlijk weg

De gezellige dikzak op dieet - Wouter Cornet