De gezellige dikzak op dieet

Er is een obesitas epidemie gaande. 1 op de 7 Nederlanders heeft het inmiddels te pakken. Alles groeit: onze porties, onze magen, maar ook de economische belangen. De mensheid pompt zichzelf op. Is de uitdijende massa ooit nog te stoppen? Ik ben, op het moment van schrijven, zelf onderdeel van de kolkende vetmassa. Ik lijd aan obesitas. De bijbehorende lijst met gezondheidsrisico’s is vele malen langer dan de menukaart van een gemiddelde fastfood zaak. Ik schrok mezelf rot toen ik het doorlas en werd wakker. Ik begon als een gek af te vallen en ging op onderzoek uit: hoe is het mogelijk dat ik zo dik kon worden? Hoe meer ik slonk en gezonder ik werd hoe beter ik in zag wat er allemaal mis gaat binnen onze dichtslibbende maatschappij. In dit boek signaleer ik de knelpunten, draag ik oplossingen aan, doe ik onderzoek en presenteer ik ludieke acties om mensen bewust te maken van de valkuilen. Maar bovenal neem ik de lezer mee op mijn avontuurlijke afslank safari waarin ik 33 kilo lichter werd. Dunner worden is leuker dan ik dacht. En makkelijker. Dit boek is een dikke vette middelvinger naar obesitas.
Uitgeverij Elmar B.V.
19 november 2019