Psycholgische Thriller?

Irene 26 juni 2020
"Als ze zeker weet dat ze beseft dat ze niets meer heeft op de wereld, dát is het moment waarop ik haar ervan langs zal geven. Ik zal haar vertellen over het universum van leed dat ze heeft veroorzaakt en waarom het op deze manier moest gebeuren."

De Stagiair is in mijn ogen meer een psychologisch verhaal, zonder het kopje Thriller. Zowel Katherine Ross als Lily Lunt proberen elkaar in het diepst te raken. Katherine werkt al veke jaren bij Leadership waar Lily, nichtje van de nieuwe baas, als stagiair komt werken. Daar waar stagiairs altijd alles doen wat Katherine wil doet Lily dat totaal niet. Zij mengt zich in het leven van Katherine alsof ze haar bestaan over wil nemen. Iets wat langzaam aan ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Pas na ruim 3 kwart van het verhaal komt er een beetje spanning in. Het is plezierig om een verhaal van 2 hoofdpersonages door beide ogen te lezen al was het in het begin niet echt boeiend, eerder langdradig. Een psychologisch spelletje is het zeker, maar echt verrassend of spannend, nee.

Meer recensies van Irene