Prachtige leeservaring!

ireneleestgraag 12 februari 2021
De boeken van Jodi Picoult zijn altijd fijn om te lezen. Goed doordachte verhalen en afwisselend opgebouwd. Meestal beschrijft zij de hoofdstukken vanuit een persoon met een "link" naar de hoofdpersoon van het verhaal. Voor de een leest dit prettig, voor de ander verwarrend. Ik vind het een fijne constructie, zeker om voor het slapen gaan of bij het wakker worden een of twee hoofdstukken te lezen. Het verhaal blijft immers toch hangen.
Dit boek - Het tere kind - vergt echter een uitzondering. Zo halverwege moest en zou ik het in een keer uitlezen: de spanning rondom de komende rechtszaak, de perikelen binnen de familie/vriendenverhouding leiden uiteraard tot een grote climax. Ongelooflijk goed weet Picoult dit heel ontroerend en met psychologische diepgang te beschrijven. Na 558 ( bladzijden met piepkleine letters>>>pocketuitgave) én het wel heel onverwachte en verrassende einde bleven mijn ogen niet meer droog.
Een prachtige leeservaring!

Meer recensies van ireneleestgraag