met gemengde gevoelen gelezen..

ireneleestgraag 05 januari 2020
Het heeft een tijdje geduurd maar het boek is dan toch uit. De lovende recensies ten spijt: wel met gemengde gevoelens. Ik heb tot halverwege het verhaal (700 dwarsligger bladzijden !!!) heel veel overwogen om het verhaal niet uit te lezen. Toen kwam de omwenteling. Hoe hartverscheurender én heftiger het verhaal wordt naarmate je verder leest ik werd er niet warm of koud van. Integendeel. Moeite met de ellenlange zinnen met onnodige bijwoorden en toevoegingen, moeite met de vele herhalingen die steeds weer teruggrijpen naar het verleden van de "superintelligente" hoofdpersoon Jude. Deze discrepantie: Jude's houding en zijn hoge intelligentie stoorde me. En... eigenlijk proef je ook al gauw hoe het verhaal gaat aflopen, ook dat bevorderde mijn leesgenoegen niet.
Duidelijk: ik ben niet echt enthousiast, wel over het feit dat ik besloten heb om het boek - toch - uit te lezen ;-)

Meer recensies van ireneleestgraag